„Praxi koncertního uvádění oper jsem si přinesl z Londýna. Byla to taková moje truc odpověď na bláznivé režisérské výstřelky, které zažíváme na jevištích. Ale jsem si vědom, že koncertní uvedení opery je svým způsobem fragment. Opera je hudebně dramatické dílo, k němuž patří vizuální stránka. Její odkrojení je mesaliance. Nicméně sama hudební složka děl, která vybíráme, je tak nesmírně krásná a cenná, že má smysl operní hudbu připomenout – a požadovaný zážitek se naplní.“
Česká filharmonie vkročí do májového času lásky s razancí a bez sentimentu. Koncerty 4.–6. května budou patřit skladbám 20. a 21. století, v nichž s orchestrem poprvé vystoupí hudebník v tomto směru nejpovolanější: Peter Eötvös. V programu Ligeti–Lutosławski–Eötvös se také představí „čaroděj perkusí“ Martin Grubinger.
Těžko si dnes, zahlceni reprodukovanou hudbou v obchodech, restauracích, v autech, a dokonce i ve sluchátkách při joggingu, dokážeme představit, jaké to bylo, když se hudba nerozezněla pouhým stisknutím tlačítka. Přesto však i v době Karlově lidé žili obklopeni hudbou. A ve velkém městě jistě i velice rozmanitou.
Česká filharmonie se pro nedělní odpoledne 8. května 2016 stane tělesem, jehož jméno zní Český filharmonický úl, a vystoupí pod taktovkou skladatele a dirigenta Marka Ivanoviće, který se stane Včelím králem. Piknik bude už třetím originálním pohádkovým koncertem v rámci edukačních programů ČF.