8. 7. 2016 • Zuzana Mimrová, Petr Kadlec
V uplynulých dnech proběhl jeden z posledních výchovných programů letošního školního roku s názvem Tučňáci v Rudolfinu. Během tohoto pořadu byla vyhlášena soutěž o nejzajímavější umělecké ztvárnění 1. věty Symfonie č. 9 „Novosvětské“ od Antonína Dvořáka.
Číst článek8. 6. 2016 • Dina Šnejdarová
Dirigent Jakub Hrůša kráčí od úspěchu k úspěchu. Renomovaný britský časopis Gramophone ho zařadil mezi „top ten“ mladých dirigentů z celého světa, což potvrzuje i jeho koncertní itinerář, v němž se to hemží mnoha slavnými jmény. Od letošní sezony byl obohacen také o funkci stálého hostujícího dirigenta České filharmonie.
Číst článek8. 6. 2016 • Lucie Maňourová
Na co se můžete těšit v sezoně, kterou otevře 29. září zahajovací koncert? Pokud odpovíme, že na každý program, bude to vypadat jako laciná reklama. Ale v podstatě nelze jinak. Jubilejní 120. sezona nasadila vysokou laťku, jejíž princip zní: 18 abonentních programů se špičkovými českými i zahraničními interprety, nevšední, a přesto vyvážená dramaturgie, orchestr, z něhož každý večer sálá energie. Proč to neopakovat i v dalších letech?
Číst článek8. 6. 2016 • Bohuslav Vítek
Archivy ukrývají nejeden poklad spjatý s Českou filharmonií. Zatímco pro fotografie a různé tištěné dokumenty můžeme sáhnout až do sklonku 19. století, v případě nahrávek živého vystoupení se ocitáme o několik desetiletí později. Bez ohledu na čas je to však téma stejně zajímavé a fascinující jako samotné počátky našeho prvního orchestru.
Číst článek8. 6. 2016 •
Tom Schrecker, jedno z Wintonových dětí, je patronem nově ustaveného Dynamického klubu České filharmonie a sponzorem Václava Petra, koncertního mistra violoncell. Jak vnímá otázku mecenášství a podpory umění muž, který zcestoval téměř celý svět a patří k nejstarším donátorům opery v Sydney?
Číst článek2. 5. 2016 • Ondřej Maňour, Petr Kadlec
Po tři májové večery vás Česká filharmonie zve k mimořádné zvukové hostině – koncertu, jehož program sestává ze skladeb 20. a 21. století. Významnou roli v těchto skladbách hrají bicí nástroje, z nichž některé se na koncertech ČF ozývají jen zřídka. Proto jsme pro vás přichystali malou zvukovou a obrazovou „ochutnávku“ a pohled do zákulisí bicí sekce České filharmonie, který nám zprostředkoval hráč na bicí nástroje Pavel Polívka.
Číst článek7. 4. 2016 • Lucie Maňourová
„Praxi koncertního uvádění oper jsem si přinesl z Londýna. Byla to taková moje truc odpověď na bláznivé režisérské výstřelky, které zažíváme na jevištích. Ale jsem si vědom, že koncertní uvedení opery je svým způsobem fragment. Opera je hudebně dramatické dílo, k němuž patří vizuální stránka. Její odkrojení je mesaliance. Nicméně sama hudební složka děl, která vybíráme, je tak nesmírně krásná a cenná, že má smysl operní hudbu připomenout – a požadovaný zážitek se naplní.“
Číst článek7. 4. 2016 • Dina Šnejdarová
Česká filharmonie vkročí do májového času lásky s razancí a bez sentimentu. Koncerty 4.–6. května budou patřit skladbám 20. a 21. století, v nichž s orchestrem poprvé vystoupí hudebník v tomto směru nejpovolanější: Peter Eötvös. V programu Ligeti–Lutosławski–Eötvös se také představí „čaroděj perkusí“ Martin Grubinger.
Číst článek7. 4. 2016 • Ondřej Maňour
Těžko si dnes, zahlceni reprodukovanou hudbou v obchodech, restauracích, v autech, a dokonce i ve sluchátkách při joggingu, dokážeme představit, jaké to bylo, když se hudba nerozezněla pouhým stisknutím tlačítka. Přesto však i v době Karlově lidé žili obklopeni hudbou. A ve velkém městě jistě i velice rozmanitou.
Číst článek