Předvelikonočně-postní období prozářil Manfred Honeck s Českou filharmonií optimismem Dvořákovy Symfonie č. 8 a Mozartovy Symfonie č. 33 spolu s pestrobarevnou lyrikou Čtyř posledních písní Richarda Strausse v podání vynikající německé sopranistky Christiane Karg. Koncerty se mimo jiné staly příležitostí k jeho osobní rekapitulaci dosavadního působení v roli hlavního hostujícího dirigenta, která se završila v minulé sezoně.
Na konci března nás navštíví náladová francouzská dáma. Proč francouzská? Protože všichni protagonisté – interpreti i autoři skladeb pocházejí odtud. Proč náladová? Protože většina programu vznikla v období impresionismu a dalších novátorských stylů prvních desetiletí 20. století. Proč dáma? No zkrátka proto, že hudba je rodu ženského.
Co vše divákům nabízí pravidelná hudebně publicistická setkání před abonentními koncerty? O preludiích s jejich dramaturgy i moderátory Petrem Kadlecem a Pavlem Ryjáčkem. A také s abonenty České filharmonie.
Od začátku roku jsme zájemcům začali nabízet komentované prohlídky Rudolfina. Můžete tak nahlédnout nejen do historie, ale také do míst, kam byste se jako běžní návštěvníci nedostali. Zajímavostí je, že se vás neujmou profesionální průvodci, ale zaměstnanci administrativy České filharmonie, kteří vám ukáží své pracoviště a případně také zodpoví dotazy týkající se jejich práce. Samozřejmě nejde o prohlídky kanceláří, ale reprezentativních prostor spolu s částí zázemí, do kterého se návštěvník koncertů nedostane.