24. 5. 2017 • Dina Šnejdarová
Když byl dirigent Semjon Byčkov osloven, aby natočil s Českou filharmonií pro firmu Decca všechna symfonická díla Petra Iljiče Čajkovského, příliš dlouho se nerozmýšlel. Jedinečný zvuk orchestru, jakož i pokora jeho hráčů, vzbudila ve velkém znalci Čajkovského hudby touhu ke spolupráci. Její první plody mohli již posluchači ochutnat na prvním snímku a také živě, při koncertních vystoupeních. Další příležitostí jsou koncerty 7. – 9. června, při nichž zazní slavný Klavírní koncert č. 1 b moll op. 23.
Číst článek24. 5. 2017 • Lucie Maňourová
„Nezlobte se, ale my bychom pro příští sezonu rádi přešli z cyklu A do cyklu B. V áčku je nějak moc Martinů. Co to prosím Vás pana šéfdirigenta napadlo?“ Podobně formulovaných otázek jsme na začátku předprodeje abonmá řešili v zákaznickém servisu několik. Nejednalo se pochopitelně o masový úprk před Bohuslavem Martinů (ostatně v cyklu B abonenti také jednu jeho symfonii potkají), nicméně nás to vedlo k zamyšlení nad preferencemi posluchačů a k vysvětlení dramaturgické strategie příští sezony.
Číst článek24. 5. 2017 • Jana Orlová, Petra Hajská
Bylo nebylo, byl jeden abonentní koncert. Vše bylo na svém místě, odehrála se první půlka a následovala tradiční dvacetiminutová přestávka. I vynořila se žena s mobilním telefonem a za sloupem další nenápadná žena s obrovským fotoaparátem. Podobně jako klasické dílo Muž s kinoaparátem se během koncertů se Semjonem Byčkovem a sestrami Labèquovými 19. a 20. dubna 2017 pokusily přiblížit a zachytit posluchače České filharmonie skrze střípky rozhovorů a kradmou vizuální dokumentaci.
Číst článek16. 5. 2017 • Petr Kadlec
Už popáté letos Česká filharmonie uzavře svou sezonu pražským koncertem pod otevřeným nebem. Program na Hradčanském náměstí bude tentokrát mimořádný hned v několika ohledech.
Číst článek28. 3. 2017 • Dina Šnejdarová
Předvelikonočně-postní období prozářil Manfred Honeck s Českou filharmonií optimismem Dvořákovy Symfonie č. 8 a Mozartovy Symfonie č. 33 spolu s pestrobarevnou lyrikou Čtyř posledních písní Richarda Strausse v podání vynikající německé sopranistky Christiane Karg. Koncerty se mimo jiné staly příležitostí k jeho osobní rekapitulaci dosavadního působení v roli hlavního hostujícího dirigenta, která se završila v minulé sezoně.
Číst článek28. 3. 2017 • Lucie Maňourová
Na konci března nás navštíví náladová francouzská dáma. Proč francouzská? Protože všichni protagonisté – interpreti i autoři skladeb pocházejí odtud. Proč náladová? Protože většina programu vznikla v období impresionismu a dalších novátorských stylů prvních desetiletí 20. století. Proč dáma? No zkrátka proto, že hudba je rodu ženského.
Číst článek28. 3. 2017 •
Co vše divákům nabízí pravidelná hudebně publicistická setkání před abonentními koncerty? O preludiích s jejich dramaturgy i moderátory Petrem Kadlecem a Pavlem Ryjáčkem. A také s abonenty České filharmonie.
Číst článek28. 3. 2017 • Jana Orlová
Od začátku roku jsme zájemcům začali nabízet komentované prohlídky Rudolfina. Můžete tak nahlédnout nejen do historie, ale také do míst, kam byste se jako běžní návštěvníci nedostali. Zajímavostí je, že se vás neujmou profesionální průvodci, ale zaměstnanci administrativy České filharmonie, kteří vám ukáží své pracoviště a případně také zodpoví dotazy týkající se jejich práce. Samozřejmě nejde o prohlídky kanceláří, ale reprezentativních prostor spolu s částí zázemí, do kterého se návštěvník koncertů nedostane.
Číst článek1. 2. 2017 • Dina Šnejdarová
Česká filharmonie neustává v houževnatém hledání nových talentů. Pomáhá tak svým posluchačům nahlédnout do světa vítězů mezinárodních soutěží i slibně se rozvíjejících kariér, šíří kolem sebe mladistvou energii a zároveň se tím sama udržuje ve svěží kondici. Pro svůj únorový koncert cyklu Objevy (18. 2.) sáhl orchestr na laťku nejvyšší a přizval ke spolupráci jednu z nejzářivějších hvězd současného violoncellového světa, jíž je rumunský umělec Andrei Ioniţă.
Číst článek